Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης. Με τη χρήση της αποδέχεστε αυτόματα την χρήση των cookies. - Πληροφορίες

Οδηγός αγοράς για ρακέτες



Η επιλογή ρακέτας είναι πολύ σημαντική υπόθεση αν επιθυμούμε να αναβαθμίσουμε το παιχνίδι μας. Παρακάτω σας παραθέτουμε ένα πλήρη οδηγό ώστε να διαλέξετε την ρακέτα που σας ταιριάζει ξεκινώντας από την επεξήγηση των χαρακτηριστικών που αναφέρουμε σε κάθε ρακέτα. Κατόπιν θα δείτε διάφορα επίπεδα παιξίματος (NTRP) ώστε να βρείτε που ανήκετε και να διαλέξετε από τις ρακέτες που προτείνουμε για κάθε επίπεδο. Επίσης θα βρείτε και οδηγό για επιλογή μεγέθους λαβής (grip size). Τέλος, σας υπενθυμίζουμε ότι κάτω από κάθε περιγραφή ρακέτας μπορείτε να δείτε βαθμολογία για κονρόλ-δύναμη-δυνατότητα σπιν-άνεση.


1. ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΡΑΚΕΤΩΝ

Εμβαδόν Κεφαλής: Το εμβαδό της κεφαλής της ρακέτας σε τετραγωνικές ίντσες. Γενικά, κεφαλές με εμβαδό 100 τετραγωνικές ίντσες και άνω προσφέρουν περισσότερη δύναμη στο χτύπημα συγχωρώντας λάθη, ενώ κεφαλές με τετραγωνικές ίντσες 100 και κάτω προσφέρουν περισσότερο έλεγχο και αίσθηση στο χτύπημα και απαιτούν περισσότερη τεχνική.

Βάρος άπλεχτη:
Το βάρος της ρακέτας σε γραμμάρια. Το βάρος αφορά την ρακέτα άπλεχτη η οποία με το πλέγμα γίνεται περίπου 14 γραμμάρια βαρύτερη. Συνήθως, ελαφριές ρακέτες κάτω των 280 γραμμαρίων προσφέρουν δύναμη στο χτύπημα και είναι ιδανικές για αρχάριο προς μέσο επίπεδο παιξίματος, ρακέτες 280-300 γραμμαρίων προσφέρουν περισσότερο έλεγχο και λιγότερη δύναμη και είναι ιδανικές για μέσο προς προχωρημένο επίπεδο ενώ ρακέτες 300+ γραμμαρίων είναι προσανατολισμένες για πολύ έλεγχο (κοντρόλ) και λίγη δύναμη (ο παίκτης κάνει πλήρη και γρήγορη αιώρηση και παράγει μόνος του δύναμη). Τέτοιες ρακέτες απευθύνονται σε προχωρημένο και αγωνιστικό επίπεδο . 

Μήκος Ρακέτας:
Το μήκος της ρακέτας σε ίντσες. Το συνηθισμένο μήκος είναι 27 ίντσες αλλά αρκετά μοντέλα έχουν περισσότερο μήκος το οποίο εξασφαλίζει περισσότερη δύναμη,

Ισορροπία:
Η ισορροπία της ρακέτας εκφρασμένη σε πόντους όπως αναφέρονται συνήθως από  τις κατασκευάστριες εταιρίες που μετρούν κατά πόσο η ρακέτα έχει περισσότερο βάρος στην κεφαλή (Head Heavy) ή κατά πόσο έχει λιγότερο βάρος στην κεφαλή (Head Light). Μια ρακέτα που είναι ισορροπημένη στο κέντρο του μήκους της είναι Even Balanced ενώ μια ρακέτα π.χ που είναι 10 πόντους Head Light είναι πολύ ‘πισόβαρη’. Η ισορροπία κάθε ρακέτας είναι πολύ σημαντική γιατί έχει άμεση σχέση με το παίξιμο του καθενός καθώς και με το επίπεδό του. Γενικά, ‘μπροστόβαρες’ ρακέτες αφορούν αρχάριο προς μέσο επίπεδο παικτών που χτυπούν με αργή και μικρή αιώρηση της ρακέτας, ενώ οι ισορροπημένες και οι ‘πισόβαρες’ ρακέτες αφορούν μέσο, προχωρημένο και αγωνιστικό επίπεδο παικτών που χτυπούν με μεγάλη και γρήγορη αιώρηση της ρακέτας.

Βάρος αιώρησης (swingweight):
Το βάρος αιώρησης είναι συνάρτηση του βάρους και της ισορροπίας της ρακέτας. Ρακέτες με χαμηλό βάρος αιώρησης είναι πολύ εύκολες στο χειρισμό και απευθύνονται σε αρχάριους και μεσαίου επιπέδου παίχτες ενώ ρακέτες με μεγαλύτερο βάρος αιώρησης απευθύνονται σε πιο προχωρημένους παίκτες.

Πλάτος ρακέτας:
Το πλάτος του σκελετού της ρακέτας εκφρασμένο σε χιλιοστά. Όπου αναφέρεται ένα νούμερο το πλάτος είναι ίδιο παντού ενώ όταν αναφέρονται τρία νούμερα το πλάτος διαφέρει σε τρία διαφορετικά σημεία της ρακέτας. Γενικά, μεγάλο πλάτος σημαίνει περισσότερη δύναμη στα χτυπήματα ενώ μικρό πλάτος περισσότερο έλεγχο και μεγαλύτερη ευκολία στο χειρισμό.

Επίπεδο Δύναμης:
Το επίπεδο δύναμης που προσφέρει κάθε ρακέτα. Συνήθως, υψηλό επίπεδο δύναμης συνιστάται για αρχάριους παίκτες, μεσαίο για μέσου επιπέδου παίκτες και χαμηλό για προχωρημένους παίκτες οι οποίοι χρησιμοποιώντας καλή τεχνική μπορούν να δώσουν τη δική τους δύναμη σε κάθε χτύπημα.

Υλικό κατασκευής:
Το υλικό κατασκευής κάθε ρακέτας. Όλες οι εταιρίες χρησιμοποιούν πλέον εξελιγμένη τεχνολογία στα υλικά κατασκευής τους στα περισσότερα μοντέλα τους.

Πλέξιμο:
Αφορά τον τρόπο που πλέκεται κάθε μοντέλο ρακέτας και τον αριθμό χορδών που έχει (κάθετες/οριζόντιες). Το πλέξιμο των χορδών κάθε ρακέτας χαρακτηρίζεται σε "πολύ ανοικτό" όταν είναι 16/15 ή 18/16, σε “ανοικτό” όταν είναι 16/18 ή 16/19 ή 16/20 και σε “κλειστό” όταν είναι 18/20. Ρακέτες με "πολύ ανοικτό" πλέξιμο προσφέρουν υπερβολικό σπίν και απευθύνονται σε παίκτες που δεν παίζουν με σπίν. Ρακέτες με “ανοικτό” πλέξιμο προσφέρουν περισσότερο σπίν κατά το χτύπημα σε παίχτες που παίζουν με σπίν ενώ ρακέτες με “κλειστό” πλέξιμο προσφέρουν περισσότερο έλεγχο θυσιάζοντας όμως σπίν και δύναμη.

Προτεινόμενη τάση:
Αφορά την προτεινόμενη από τον κατασκευαστή τάση πλεξίματος σε κιλά. Λιγότερη τάση προσφέρει περισσότερη δύναμη και άνεση ενώ περισσότερη τάση προσφέρει περισσότερο έλεγχο. Πολύ παίκτες στις μέρες μας επιλέγουν πιο χαμηλές τάσεις από αυτές που προτείνει ο κατασκευαστής για ακόμη περισσότερη άνεση και δύναμη. ΕΙδικά παίκτες με προβλήματα τραυματισμών στον αγκώνα (tennis elbow) θα πρέπει να προτιμούν όσο τον δυνατόν χαμηλότερη τάση στο πλέξιμο της ρακέτας τους, ακόμη και χαμηλότερη από την προτεινόμενη.


2. ΒΡΕΙΤΕ ΣΕ ΠΟΙΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ

NTRP (National Tennis Rating Program)

Το NTRP είναι μια κλίμακα απόδοσης παικτών από το 1.5 έως το 7.0 που χρησιμοποιείται στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και που εμείς υιοθετούμε ώστε κάθε παίκτης να βρίσκει σε ποιο επίπεδο βρίσκεται και να επιλέγει τον εξοπλισμό που του ταιριάζει καλύτερα.

1.5
Αυτός ο παίκτης έχει περιορισμένη εμπειρία και εξακολουθεί να εργάζεται κατά κύριο λόγο για να χτυπήσει  την μπάλα στο παιχνίδι.

2.0
Αυτός ο παίκτης χρειάζεται εμπειρία μέσα στο γήπεδο. Αυτός ο παίκτης έχει προφανείς αδυναμίες χτυπήματος, αλλά είναι εξοικειωμένος με τις βασικές θέσεις για μονά και διπλά παιχνίδια.

2.5
Αυτός ο παίκτης μαθαίνει να κρίνει που θα πάει η μπάλα μολονότι η κάλυψη του γηπέδου  είναι αδύναμη. Μπορεί να διατηρήσει ένα σύντομο ράλι αργού ρυθμού με άλλους παίκτες με την ίδια ικανότητα.

3.0
Αυτός ο παίκτης είναι αρκετά συνεπής κατά την πρόσκρουση της μπάλας σε χαμηλό ρυθμό, αλλά δε νιώθει άνετα με όλα τα χτυπήματα και υστερεί στην εκτέλεση όταν προσπαθεί να ελέγξει την μπάλα, το βάθος, ή την δύναμη.

3.5
Αυτός ο παίκτης έχει επιτύχει τη βελτίωση της αξιοπιστίας του χτυπήματος με τον έλεγχο διεύθυνσης για συγκρατημένη βολές, αλλά εξακολουθεί να στερείται βάθους και ποικιλίας. Αυτό ο παίκτης έχει πιο επιθετικό παιχνίδι στο φιλέ, έχει βελτιωθεί η κάλυψη του γηπέδου, και αναπτύσσει την συνεργασία στο διπλό.

4.0
Αυτός ο παίκτης έχει αξιόπιστα κτυπήματα, συμπεριλαμβανομένης της κατεύθυνσης του ελέγχου και με βάθος και στις δύο forehand και backhand πλευρές με δυνατότητα χρήσης lobs, overheads, χτυπήματα προσέγγισης  και βολέ με κάποια επιτυχία. Αυτός ο παίκτης κάνει περιστασιακά σφάλματα κατά το service. Τα ράλι μπορεί να χαθούν λόγω της ανυπομονησίας. Η ομαδική εργασία στο διπλό είναι προφανής.

4.5
Αυτός ο παίκτης έχει αρχίσει να έχει τον έλεγχο της χρήσης της δύναμης και του spin και αρχίζει να έχει ρυθμό, να έχει σωστό footwork, μπορεί να ελέγξει το βάθος του χτυπήματος και έχει αρχίσει να μεταβάλλει τη στρατηγική του παιχνιδιού σύμφωνα με τους αντιπάλους του. Αυτός ο παίκτης μπορεί να χτυπήσει το πρώτο service με δύναμη και ακρίβεια.

5.0
Αυτός ο παίκτης έχει καλή πρόβλεψη χτυπήματος και συχνά έχει ένα εξαιρετικό πλάνο για το παιχνίδι και πολλές φορές εξαιρετικά χτυπήματα. Αυτός ο παίκτης μπορεί να χτυπήσει τακτικά winners ή να προκαλέσει σφάλματα στον αντίπαλο και μπορεί να χτυπήσει μακριά βολέ, να εκτελέσει με επιτυχία lobs, dropshots, half-volley, overhead smashes.  Δίνει επίσης βάθος και spin στα περισσότερα δεύτερα service που εκτελεί.

5.5
Αυτός ο παίκτης έχει αναπτύξει δύναμη και τη αξιοπιστία ως σημαντικό όπλο. Αυτός ο παίκτης μπορεί να μεταβάλλει τις στρατηγικές και τον τρόπο παιχνιδιού σε ένα ανταγωνιστικό πλαίσιο αλλά επηρεάζονται τα χτυπήματά του σε μια κατάσταση στρες.

6.0
Ο 6.0 παίκτης  τυπικά έχει εντατική εκπαίδευση για τα εθνικά πρωταθλήματα και έχει λάβει θέση στην εθνική κατάταξη.

7.0
Ο 7.0 παίχτης είναι ένας παίκτης παγκόσμιας κλάσης.


ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
Παίκτες με βαθμό 1.5-2.5 θεωρούνται αρχάριοι, με βαθμό 3.0-4.5 θεωρούνται μεσαίου επιπέδου και 4.5-7.0 θεωρούνται προχωρημένου επιπέδου.



3. Επιλέξτε από την παρακάτω λίστα το επίπεδό σας ώστε να σας εμφανιστούν οι ρακέτες που σας ταιριάζουν.


Άνδρας άνω των 18 ετών με NTRP: 1.5, 2.0, 2.5, 3.0, 3.5, 4.0, 4.5, 5.0, 5.5, 6.0, 7.0



Γυναίκα άνω των 18 ετών με NTRP: 1.5, 2.0, 2.5, 3.0, 3.5, 4.0, 4.5, 5.0, 5.5, 6.0, 7.0



Αγόρια από 12 εώς 18 ετών με NTRP: 1.5, 2.0, 2.5, 3.0, 3.5, 4.0, 4.5, 5.0, 5.5, 6.0



Κορίτσια από 12 εώς 18 ετών με NTRP: 1.5, 2.0, 2.5, 3.0, 3.5, 4.0, 4.5, 5.0, 5.5, 6.0


Παιδιά εώς 12 ετών


Παιδιά εώς 12 ετών αγωνιστικό



4. ΒΡΕΙΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΛΑΒΗΣ ΠΟΥ ΣΑΣ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ


Το σωστό μέγεθος λαβής της ρακέτας είναι αυτό που όταν κρατάμε τη λαβή της ρακέτας υπάρχει τόσο κενό ώστε να χωρέσουμε με το άλλο χέρι το μικρό δάχτυλο ανάμεσα.


Εναλλακτικά, πατήστε εδώ για να βρείτε το ακριβές Μέγεθος Λαβής που ταιριάζει στο χέρι σας.